Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one umieszczane na twoim urządzeniu. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.

200 LAT TRADYCJI

Slider

W dniach 9 – 11. 06. 2016 r odbyła się wycieczka do Pragi klas: II c i II g pod opieką nauczycieli: D. Kocjan, J. Korty, T. Chełmeckiej,  E. Filipowskiej i E. Michałowskiej. Wczesnym rankiem wyruszyliśmy z Bochni, by w południe dotrzeć do Kutnej Hory – pierwszego punktu naszej wycieczki. W tym oddalonym o 65 kilometrów od Pragi miejscu mieliśmy okazję zobaczyć jeden z najpiękniejszych gotyckich kościołów w Czechach pod wezwaniem św. Barbary. Wraz z kościołem św. Jakuba wpisane zostały one na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Zwiedziliśmy również Kaplicę Czaszek, której wnętrze zdobią kości ofiar epidemii czarnej śmierci, stanowiąc swoiste memento mori do dnia dzisiejszego.

Po przyjeździe do Pragi i zakwaterowaniu się w hotelu udaliśmy się na wieczorny spacer po mieście.  W świetle zachodzącego słońca podziwialiśmy więc Katedrę św. Wita, Rynek Staromiejski czy Most Karola.

Drugi dzień naszej wycieczki rozpoczęliśmy od śniadania i wyruszyliśmy w drogę, by dokładniej obejrzeć atrakcje wczorajszego wieczoru. Zwiedziliśmy więc wnętrze Katedry św. Wita ozdobione pięknymi witrażami i ogromną rozetą. Podziwialiśmy również stary zamek królewski, w którym odnaleźliśmy akcenty polskie, gdyż znajduje się w nim sala zbudowana za panowania Władysława II Jagiellończyka. Spacerowaliśmy Złotą Uliczką, dawną siedzibą złotników. Na Staromiejskim Rynku naszą uwagę przykuł astronomiczny zegar Orloj, który  znajduje się na ścianie ratusza. Co godzinę można na nim zobaczyć imponujący, bo zbudowany już a średniowieczu, spektakl figurek reprezentujących śmierć, próżność, chciwość, 12 apostołów.

W ostatnim dniu naszej wyprawy pojechaliśmy na Plac Wacława. Miejsce to było świadkiem wielu historycznych wydarzeń, np. aksamitnej rewolucji w 1989 roku. Na koniec podziwialiśmy panoramę Pragi z wieży ratuszowej, a potem wyruszyliśmy w drogę powrotna do Bochni, do której wróciliśmy nieco zmęczeni , ale mimo to bardzo zadowoleni.

Anna Zięba

Prague – a place worth visiting!
Class 2c and 2g together with the teachers D. Kocjan, J. Korta, E. Michałowska, E. Filipowska and T. Chełmecka went on a trip to Prague. Early morning on Thursday, June 9th  we began our journey. The first stop was in Kutna Hora, 65 km from Prague, where we could visit one of the most beautiful gothic churches  (St. Barbara's) in the Czech Republic. We also saw the Bone Church filled with skulls, which reminded us of the black death. After getting to Prague and checking in the hotel we went on a walk across the old town. On the second day we went on to have a closer look at  the sights we saw the previous evening which were the St. Vitus Cathedral, the royal castle, the Golden Lane and the market square with the astronomical clock. On the last day of our trip we visited Wenceslas Square, which is the place where the Velvet Revolution took place in 1989. After admiring the view from the town hall tower we went back to Bochnia. We were quite tired but very happy with the trip.