0 1 2 3 4 5 6 7

Wycieczka klas III g i III f do Warszawy

W dniach 26-27 października uczniowie klasy III G oraz III F wzięli udział w dwudniowej wycieczce do Warszawy. Do stolicy dotarliśmy w godzinach porannych. Nasze zwiedzanie rozpoczęliśmy od Starego Miasta. Podczas przemarszu, Pani przewodnik opowiadała o ważniejszych zabytkach. Zobaczyliśmy m.in. Kolumnę Zygmunta III Wazy, która znajduje się na placu Zamkowym, pomnik Syrenki, który należy do najbardziej rozpoznawalnych ze wszystkich warszawskich pomników i często uważany za jeden z symboli miasta, pomnik Małego Powstańca. Następnie odwiedziliśmy Grób Nieznanego Żołnierza. Ku naszemu szczęściu, mogliśmy zobaczyć jak wygląda zmiana warty pilnujących grobu żołnierzy.

Kolejnym punktem naszej wycieczki był Sejm Rzeczypospolitej Polskiej. Mięliśmy okazję udać się na salę obrad i krótko wysłuchać wypowiadających się polityków. Następnie po zjedzonym posiłku, udaliśmy się do hotelu. Na koniec jedna z klas udała się do Muzeum Powstania Warszawskiego. Pani przewodnik w ciekawy sposób opowiedziała nam o tym ważnym historycznym wydarzeniu. Podczas zwiedzania, każdy z nas mógł zbierać kartki z kalendarza opisujące dzień po dniu historię Powstania Warszawskiego. W drugim dniu udaliśmy się do ostatniego punktu naszej destynacji, czyli do Centrum Nauki Kopernik. Każdy z nas mógł poznawać prawa przyrody poprzez samodzielne przeprowadzanie doświadczeń na interaktywnych wystawach. Wycieczka okazała się bardzo udana i na pewno na długo zapisze się w naszej pamięci.

Classes 3f and 3g in Warsaw
On October 26-27th classes 3f and 3g went on a two-day trip to Warsaw. We reached the capital in the morning and started our sightseeing tour with the Old Town. On the way were famous landmarks like the Royal Castle, the Mermaid of Warsaw and the Little Insurgent monument. We also visited the Tomb of the Unknown Soldier, where we could also see the changing of the guard.The next stop was the government building. We visited the Sejm and listened to a few politicians. One of the classes went to the Warsaw Uprising Museum. During the second day we visited the Copernicus Science Centre. It was a lot of fun and we eagerly carried out scientific experiments there. The whole trip was very memorable and we enjoyed it a lot.

Kontakt

I Liceum Ogólnokształcące im. Króla Kazimierza Wielkiego
Pl. ks. Czaplińskiego 1, 32-700 Bochnia
tel. (014) 611 50 62 tel./fax (014) 612 36 56
NIP 868-196-25-65, REGON 123189976
Sekretariat: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.